Leasing, czyli przydatne narzędzie do rozwoju twojej firmy

Z tematem leasingu spotkał się niemal każdy przedsiębiorca w Polsce, czas więc przyjrzeć się temu instrumentowi finansowemu, który może być świetnym sposobem na rozwój firmy. Co ważne, leasing nie dotyczy jedynie samochodów!

Płatna współpraca z markami mBank i Visa

Dla osoby prywatnej, która wcześniej nie prowadziła działalności gospodarczej, temat leasingu znany jest najpewniej z reklam samochodów. Co rusz słychać o niskiej wpłacie własnej, niewielkiej racie, całkowitych kosztach podawanych w procentach oraz korzyściach płynących z leasingowania pojazdu. Dopiero po założeniu firmy i ‘’wgryzieniu się’’ w temat można zrozumieć, że to bardzo rozbudowane, powszechne i przydatne rozwiązanie dla młodej firmy, która chce się rozwijać. A samochody to dopiero początek.

Idąc od początku – czym jest leasing?

Leasing to nic innego jak wynajmowanie danej rzeczy od firmy leasingującej, w zamian za regularne opłaty (miesięczne raty). Dzięki temu leasingobiorca może korzystać z danego przedmiotu w swojej działalności gospodarczej, nie będąc jej właścicielem i nie płacąc za niego pełnej kwoty na raz. Co ważne, firma leasingująca nie musi być wcześniej w posiadaniu interesującego nas przedmiotu, ale w ramach umowy nabywa taki produkt i wynajmuje go leasingobiorcy. W ramach umowy leasingu zazwyczaj mamy do czynienia z opłatą wstępną (kilkadziesiąt procent wartości, ale może ona wynosić nawet 0 czy 5%), umownymi ratami oraz wykupem, a więc kwotą resztkową produktu, za którą można na koniec umowy leasingu nabyć daną rzecz do majątku swojej firmy.

Wyróżniamy dwa rodzaje leasingu – operacyjny i finansowy. W tym pierwszym, jak opisaliśmy wyżej, nie jesteśmy właścicielami sprzętu, ale wynajmujemy go od leasingodawcy. W leasingu nigdy nie spłacamy całej wartości przedmiotu. Po czasie trwania umowy – w zależności od ustaleń – przedmiot możemy zwrócić do leasingodawcy lub wykupić do majątku firmy za wcześniej ustalony procent od wartości przedmiotu. W takim leasingu kosztem dla przedsiębiorcy jest część odsetkowa i kapitałowa raty.

Leasing finansowy różni się natomiast tym, że w ramach umowy możemy produkt zaliczyć do środków trwałych naszego przedsiębiorstwa. Wtedy kosztem firmy, obniżającym podstawę opodatkowania, są odpisy amortyzacyjne oraz część odsetkowa raty. Po spłaceniu ostatniej opłaty stajemy się prawnymi właścicielami przedmiotu.

W przypadku samochodów mamy możliwość skorzystania także z leasingu operacyjnego, który jest skonstruowany tak, że działa na zasadach zbliżonych do wynajmu długoterminowego. W zbliżonej racie do klasycznego leasingu operacyjnego możemy mieć wliczone wszystkie koszty związane z eksploatacją auta, natomiast kwota wykupu auta do majątku firmy jest bardzo wysoka – zazwyczaj ponad 40% jego wartości. To forma finansowania dla tych, którzy nie chcą z czasem stać się właścicielami pojazdu, ale leasingować kolejny.

Jak widać, form leasingu jest kilka, więc każdy przedsiębiorca wybierze dla siebie optymalne rozwiązanie.

Załóż firmę i konto za 0 zł

nota prawna

Sponsor
sprawdź

To nie jest oferta. Księgowi współpracujący z mBankiem należą do Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych i świadczą usługi zgodnie z „Regulaminem serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A.” oraz w zakresie rejestrowania działalności gospodarczej. Odpowiedzą na Twoje pytanie i otworzą konto firmowe. Infolinię obsługują księgowi z firmy CashDirector S.A. Infolinia jest bezpłatna i czynna codziennie w godz. 9:00-17:00. Koszt połączenia z infolinią jest zgodny z taryfą operatora. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za informacje przekazywane na infolinii księgowych. Informacje nie stanowią porady prawnej ani podatkowej. Więcej na mbank.pl/firma.

Promocja „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2”

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” są określone w Regulaminie rachunków dla firm, Regulaminie obsługi klientów, Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, Regulaminie kart debetowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. oraz Regulaminie Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” dostępnych na www.mBank.pl/jakzalozycfirme.

Promocja trwa od 7.11.2024 r. do 28.01.2025 r. włącznie i jest skierowana do osób fizycznych, które w dniu składania wniosku o otwarcie firmy nie prowadziły działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców z późn. zm., zwanych dalej Uczestnikami Promocji, które spełnią łącznie następujące warunki:

70. w okresie trwania promocji złożą wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej za pośrednictwem Banku wraz z wniosek o otwarcie rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard, na stronie internetowej www.mBank.pl lub na stronach naszych partnerów, w placówce mBanku lub mFinanse, na mLinii (+48 42 6300 800, 783 300 800), w Biurach Rachunkowych Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych będących przedstawicielami CashDirector, na stronach partnerów CashDirector wymienionych na stronie www.superksiegowa.pl, u konsultantów Biura Obsługi Klientów oraz u konsultantów serwisu Superksiegowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

71. w okresie trwania promocji podpiszą z Bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.

Z Promocji osoba o danym numerze PESEL może skorzystać tylko jeden raz.

Uczestnik Promocji, który spełni ww. warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard:

1. bezterminowe prowadzenie rachunku bieżącego za 0 zł,

2. bezterminowo - w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w PLN (ELIXIR) z rachunku bieżącego,

3. bezterminowo – w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii z rachunku bieżącego,

4. 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wybraną na wniosku promocyjnym o Rachunek bieżący. Do wyboru karty: Visa Business Debit, Mastercard Debit Business, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna,

5. pakiet mKsięgowość Komfort za 0 zł na okres 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o rachunek bieżący wybierze mOrganizer lub mKsięgowość Komfort.

Dodatkowo Uczestnik promocji otrzyma:

1. 500 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego zrobi nią transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę min. 1 000 złotych, które zostaną rozliczone i nie będą anulowane w danym miesiącu kalendarzowym,

2. 200 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego wykona przelew do ZUS z rachunku bieżącego.

Premie zostaną wypłacone do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym Uczestnik promocji spełnił warunki ich otrzymania.

Dla pozostałych usług, które nie wchodzą w zakres Promocji obowiązują opłaty i prowizje zgodne z naszą aktualną Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Warunki Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” dotyczą tylko rachunku bieżącego objętego Promocją. Uczestnik promocji utraci te warunki, jeśli w trakcie trwania Promocji zawnioskuje o zmianę typu rachunku bieżącego lub o dodatkowe produkty np. kredyt w rachunku bieżącym, dopuszczalne saldo debetowe, zmianę taryfy rachunku bieżącego.

Oszczędność do 657 zł - kwota 657 zł netto możliwa do oszczędzenia w ciągu 3 miesięcy została wyliczona na podstawie Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł - edycja 2” oraz Regulaminu serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A. Kwota wynika z niepobierania opłat za korzystanie z mKsięgowości Komfort (219 zł netto miesięcznie) przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy o prowadzenie Rachunku bieżącego (łącznie 657 zł).

Otwórz konto firmowe za 0 zł na zawsze

nota prawna

Sponsor
sprawdź

Promocja „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2”

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” są określone odpowiednio w Regulaminie rachunków dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie kart debetowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie Promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” dostępnych na www.mbank.pl/zeronazawsze.

Promocja „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” trwa od 7.11.2024 r. do 28.01.2025 r. włącznie i jest skierowana do przedsiębiorców, przez których rozumie się osoby fizyczne, które w dniu składania wniosku o otwarcie rachunku bieżącego prowadziły działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców (Dz.U.2024.236 t.j.), którzy osiągają przychody ze sprzedaży nie większe niż 10 000 000 zł w ciągu roku, zwanych dalej Uczestnikami promocji, którzy spełnią łącznie następujące warunki:

70. w okresie trwania promocji zawnioskują o otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard, zwanego dalej rachunkiem bieżącym, na stronie internetowej www.mBank.pl lub na stronach naszych partnerów, w placówce mBanku lub mFinanse, na mLinii (+48 42 6300 800, 783 300 800), w biurach rachunkowych Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych będących przedstawicielami CashDirector, na stronach partnerów CashDirector wymienionych na stronie www.superksiegowa.pl, u konsultantów Biura Obsługi Klientów oraz u konsultantów serwisu Superksiegowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

71. w okresie trwania promocji podpiszą z bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.

Z promocji wyłączeni są przedsiębiorcy, którzy mają jakikolwiek rachunek w mBanku dla danego numeru NIP i już raz skorzystali z tej promocji.

Uczestnik promocji, który spełni powyższe warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes Standard:

1. bezterminowe prowadzenie rachunku bieżącego za 0 zł,

2. bezterminowo - w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w PLN (ELIXIR) z rachunku bieżącego,

3. bezterminowo – w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii z rachunku bieżącego,

4. 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wybraną na wniosku promocyjnym o rachunek bieżący. Do wyboru karty: Visa Business Debit, Mastercard Debit Business, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna,

5. pakiet mKsięgowość Komfort za 0 zł na okres 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o rachunek bieżący wybierze mOrganizer lub mKsięgowość Komfort.

Dodatkowo Uczestnik promocji otrzyma 200 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego wykona przelew do ZUS z rachunku bieżącego. Premia zostanie wypłacona do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym Uczestnik promocji spełnił warunki jej otrzymania.

Dla pozostałych usług, które nie wchodzą w zakres promocji obowiązują opłaty i prowizje zgodne z naszą aktualną Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Warunki promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” dotyczą tylko rachunku bieżącego objętego promocją. Uczestnik promocji utraci te warunki, jeśli w trakcie trwania promocji zawnioskuje o zmianę typu rachunku bieżącego lub o dodatkowe produkty np. kredyt w rachunku bieżącym, dopuszczalne saldo debetowe, zmianę taryfy rachunku bieżącego.

Oszczędność do 657 zł - kwota 657 zł netto możliwa do oszczędzenia w ciągu 3 miesięcy została wyliczona na podstawie Promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł - edycja 2” oraz Regulaminu serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A. Kwota wynika z niepobierania opłat za korzystanie z mKsięgowości Komfort (219 zł netto miesięcznie) przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy o prowadzenie Rachunku bieżącego (łącznie 657 zł).

Leasingować można niemal wszystko

Chociaż zaczęliśmy od tematu samochodów – to pierwsze, co przychodzi na myśl, gdy myślimy o leasingu – tak naprawdę lista przedmiotów, jakie firma może leasingować, jest nieograniczona. Jeżeli tylko znajdziemy instytucję, która zgodzi się kupić, a następnie wynająć nam dany produkt, możemy dzięki leasingowi finansować "zakup" nawet najbardziej nietypowych maszyn czy sprzętu.

Ciągnik rolniczy? Drukarka? Linia produkcyjna? Komputer? Oczywiście, takie przedmioty możemy leasingować. Co więcej, można nawet użyć tego instrumentu w celu nabycia powierzchni biurowej, oprogramowania, a nawet hal magazynowych. Ograniczają nas głównie nasza wyobraźnia i chęć instytucji do podpisania z nami właśnie umowy leasingowej.

W przypadku samochodów temat jest dość prosty, ponieważ w praktycznie każdym salonie nowych aut czy w komisie aut używanych zostanie nam taka oferta przygotowana, ale jeżeli szukamy lepszych warunków lub potrzebujemy leasingować nietypowy sprzęt, najlepiej zwrócić się do naszego banku. W przypadku mBanku możliwości leasingowana jest mnóstwo, a posiadacze konta firmowego mogą wybrać kartę Visa Business oraz liczyć na dodatkowe korzyści np. pomoc księgową. Najlepiej skontaktować się z bankiem, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach leasingu.

Jak skorzystać z leasingu i czy warto?

Należy pamiętać, że wiele instytucji finansowych nie będzie patrzyło przychylnym okiem na rozpoczynającą działalność firmę, która ubiega się o leasing. Zazwyczaj dopiero po roku działalności staniemy się dla leasingobiorcy klientami godnymi zaufania, ale i to można "przeskoczyć". Większość leasingodawców ma dodatkowe kryteria, dzięki którym już dzień po uruchomieniu firmy można wziąć leasing. Czasem wymagana będzie wyższa opłata wstępna (np. 20%), a bardzo pomocne jest również poręczenie od innego przedsiębiorcy (rodziny, znajomych), który swój biznes prowadzi dłużej. Wtedy z podpisaniem umowy na leasing samochodu czy potrzebnego sprzętu nie będzie najmniejszego problemu – warto pamiętać, że leasing otrzymamy znacznie łatwiej i szybciej niż na przykład pożyczkę lub kredyt.

To jedna z bardzo istotnych korzyści. W dodatku, aby otrzymać leasing, nasza firma wcale nie musi wykazywać dochodu – o co trudno w pierwszych miesiącach działalności, gdy zazwyczaj dużo inwestujemy w ludzi, sprzęt czy towar. Najważniejsza korzyść jest jednak związana z możliwością uznania raty leasingowej za koszt podatkowy, ponieważ podatek dochodowy przedsiębiorca płaci od osiąganego dochodu, czyli przychodu pomniejszonego o koszty, które były niezbędne do osiągnięcia zysku. Rata leasingu (oraz opłata wstępna czy koszt wykupu) stanowi taki koszt, comiesięczny, regularny, który pozwoli przedsiębiorcy na obniżenie podstawy opodatkowania.

Już wiemy, czym jest leasing, na jakie rodzaje możemy go podzielić i jakie przedmioty można nabyć za pośrednictwem tego instrumentu. Żeby jednak zrobić to z głową, zgodnie z przepisami zaksięgować faktury i maksymalnie skorzystać z korzyści, jakie daje leasing, najlepiej skonsultować to z księgowym.

Opisy przypadków, porównania, statystyki analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. ani inne podmioty z grupy Visa nie gwarantują kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmują także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

Płatna współpraca z markami mBank i Visa

Jak przygotować biznesplan? Poradnik dla niewtajemniczonych

Masz pomysł na własną działalność i chcesz go wdrożyć, ale nie wiesz, od czego zacząć? Najlepiej od biznesplanu, mapy potrzeb twojej firmy i zarazem kierunkowskazu, który wskaże ci cele i działania. Dobry biznesplan przygotuje cię do prowadzenia firmy, a w przyszłości ułatwi podejmowanie decyzji.

Płatna współpraca z markami mBank i Visa

Biznesplan to w pewnym sensie firmowy rachunek sumienia. Pracując na tym dokumentem, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego twój pomysł może się udać i czy ma słabe strony oraz co go wyróżnia, także na tle konkurencji. Biznesplan pozwala nakreślić wizję rozwoju firmy, zastanowić się nad oczekiwaniami klientów, poznać konkurencję. Pomaga określić, jakiego kapitału oraz czasu potrzebujesz, by zbudować własną markę, a także na jakie zyski możesz liczyć w przyszłości.

Słowem, to niezwykle ważny dokument, dzięki któremu ocenisz potencjał swojego pomysłu oraz zminimalizujesz ryzyko związane z jego wdrożeniem. I pamiętaj, biznesplan tworzysz dla siebie i swojej firmy (ewentualnie dla instytucji, która pomoże ci sfinansować twój pomysł, jeśli ta tego wymaga). Nie bój się przy tym wybiegać w przyszłość, pomyśl nie tylko o tym, jak twoja firma będzie się rozwijać w pierwszych miesiącach funkcjonowania, ale też, w jakim miejscu będzie za kilka lat.

Załóż firmę i konto za 0 zł

nota prawna

Sponsor
sprawdź

To nie jest oferta. Księgowi współpracujący z mBankiem należą do Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych i świadczą usługi zgodnie z „Regulaminem serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A.” oraz w zakresie rejestrowania działalności gospodarczej. Odpowiedzą na Twoje pytanie i otworzą konto firmowe. Infolinię obsługują księgowi z firmy CashDirector S.A. Infolinia jest bezpłatna i czynna codziennie w godz. 9:00-17:00. Koszt połączenia z infolinią jest zgodny z taryfą operatora. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za informacje przekazywane na infolinii księgowych. Informacje nie stanowią porady prawnej ani podatkowej. Więcej na mbank.pl/firma.

Promocja „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2”

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” są określone w Regulaminie rachunków dla firm, Regulaminie obsługi klientów, Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, Regulaminie kart debetowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. oraz Regulaminie Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” dostępnych na www.mBank.pl/jakzalozycfirme.

Promocja trwa od 7.11.2024 r. do 28.01.2025 r. włącznie i jest skierowana do osób fizycznych, które w dniu składania wniosku o otwarcie firmy nie prowadziły działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców z późn. zm., zwanych dalej Uczestnikami Promocji, które spełnią łącznie następujące warunki:

70. w okresie trwania promocji złożą wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej za pośrednictwem Banku wraz z wniosek o otwarcie rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard, na stronie internetowej www.mBank.pl lub na stronach naszych partnerów, w placówce mBanku lub mFinanse, na mLinii (+48 42 6300 800, 783 300 800), w Biurach Rachunkowych Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych będących przedstawicielami CashDirector, na stronach partnerów CashDirector wymienionych na stronie www.superksiegowa.pl, u konsultantów Biura Obsługi Klientów oraz u konsultantów serwisu Superksiegowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

71. w okresie trwania promocji podpiszą z Bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.

Z Promocji osoba o danym numerze PESEL może skorzystać tylko jeden raz.

Uczestnik Promocji, który spełni ww. warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard:

1. bezterminowe prowadzenie rachunku bieżącego za 0 zł,

2. bezterminowo - w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w PLN (ELIXIR) z rachunku bieżącego,

3. bezterminowo – w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii z rachunku bieżącego,

4. 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wybraną na wniosku promocyjnym o Rachunek bieżący. Do wyboru karty: Visa Business Debit, Mastercard Debit Business, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna,

5. pakiet mKsięgowość Komfort za 0 zł na okres 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o rachunek bieżący wybierze mOrganizer lub mKsięgowość Komfort.

Dodatkowo Uczestnik promocji otrzyma:

1. 500 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego zrobi nią transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę min. 1 000 złotych, które zostaną rozliczone i nie będą anulowane w danym miesiącu kalendarzowym,

2. 200 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego wykona przelew do ZUS z rachunku bieżącego.

Premie zostaną wypłacone do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym Uczestnik promocji spełnił warunki ich otrzymania.

Dla pozostałych usług, które nie wchodzą w zakres Promocji obowiązują opłaty i prowizje zgodne z naszą aktualną Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Warunki Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” dotyczą tylko rachunku bieżącego objętego Promocją. Uczestnik promocji utraci te warunki, jeśli w trakcie trwania Promocji zawnioskuje o zmianę typu rachunku bieżącego lub o dodatkowe produkty np. kredyt w rachunku bieżącym, dopuszczalne saldo debetowe, zmianę taryfy rachunku bieżącego.

Oszczędność do 657 zł - kwota 657 zł netto możliwa do oszczędzenia w ciągu 3 miesięcy została wyliczona na podstawie Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł - edycja 2” oraz Regulaminu serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A. Kwota wynika z niepobierania opłat za korzystanie z mKsięgowości Komfort (219 zł netto miesięcznie) przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy o prowadzenie Rachunku bieżącego (łącznie 657 zł).

Otwórz konto firmowe za 0 zł na zawsze

nota prawna

Sponsor
sprawdź

Promocja „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2”

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” są określone odpowiednio w Regulaminie rachunków dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie kart debetowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie Promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” dostępnych na www.mbank.pl/zeronazawsze.

Promocja „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” trwa od 7.11.2024 r. do 28.01.2025 r. włącznie i jest skierowana do przedsiębiorców, przez których rozumie się osoby fizyczne, które w dniu składania wniosku o otwarcie rachunku bieżącego prowadziły działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców (Dz.U.2024.236 t.j.), którzy osiągają przychody ze sprzedaży nie większe niż 10 000 000 zł w ciągu roku, zwanych dalej Uczestnikami promocji, którzy spełnią łącznie następujące warunki:

70. w okresie trwania promocji zawnioskują o otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard, zwanego dalej rachunkiem bieżącym, na stronie internetowej www.mBank.pl lub na stronach naszych partnerów, w placówce mBanku lub mFinanse, na mLinii (+48 42 6300 800, 783 300 800), w biurach rachunkowych Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych będących przedstawicielami CashDirector, na stronach partnerów CashDirector wymienionych na stronie www.superksiegowa.pl, u konsultantów Biura Obsługi Klientów oraz u konsultantów serwisu Superksiegowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

71. w okresie trwania promocji podpiszą z bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.

Z promocji wyłączeni są przedsiębiorcy, którzy mają jakikolwiek rachunek w mBanku dla danego numeru NIP i już raz skorzystali z tej promocji.

Uczestnik promocji, który spełni powyższe warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes Standard:

1. bezterminowe prowadzenie rachunku bieżącego za 0 zł,

2. bezterminowo - w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w PLN (ELIXIR) z rachunku bieżącego,

3. bezterminowo – w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii z rachunku bieżącego,

4. 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wybraną na wniosku promocyjnym o rachunek bieżący. Do wyboru karty: Visa Business Debit, Mastercard Debit Business, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna,

5. pakiet mKsięgowość Komfort za 0 zł na okres 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o rachunek bieżący wybierze mOrganizer lub mKsięgowość Komfort.

Dodatkowo Uczestnik promocji otrzyma 200 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego wykona przelew do ZUS z rachunku bieżącego. Premia zostanie wypłacona do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym Uczestnik promocji spełnił warunki jej otrzymania.

Dla pozostałych usług, które nie wchodzą w zakres promocji obowiązują opłaty i prowizje zgodne z naszą aktualną Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Warunki promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” dotyczą tylko rachunku bieżącego objętego promocją. Uczestnik promocji utraci te warunki, jeśli w trakcie trwania promocji zawnioskuje o zmianę typu rachunku bieżącego lub o dodatkowe produkty np. kredyt w rachunku bieżącym, dopuszczalne saldo debetowe, zmianę taryfy rachunku bieżącego.

Oszczędność do 657 zł - kwota 657 zł netto możliwa do oszczędzenia w ciągu 3 miesięcy została wyliczona na podstawie Promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł - edycja 2” oraz Regulaminu serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A. Kwota wynika z niepobierania opłat za korzystanie z mKsięgowości Komfort (219 zł netto miesięcznie) przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy o prowadzenie Rachunku bieżącego (łącznie 657 zł).

6 cech dobrego biznesplanu

Od dobrze skonstruowanego biznesplanu naprawdę dużo zależy. Warto więc, by stworzony przez ciebie dokument był obiektywny i wiarygodny. Uwzględnij to, że biznes budujesz małymi krokami, to proces który wymaga cierpliwości i czasu, twoja pewność siebie i wiara w Twój projekt może pomóc ci w gorszych momentach. Pamiętaj, by uwzględnić wszystkie potencjalne ryzyka i zagrożenia, uczciwie zdefiniuj ewentualne słabe strony swojego pomysłu.

Ważne, by twój biznesplan był celowy, by dokładnie określał, jakich pieniędzy potrzebujesz, by osiągnąć dany cel (to szczególnie ważne, jeśli chcesz starać się o finansowanie zewnętrzne). Każdy wydatek związany z rozpoczęciem i funkcjonowaniem działalności powinien być uzasadniony.

Postaw na konkret. Najważniejsze założenia twojego planu powinny być proste i zrozumiałe. Zadbaj o przejrzystość – poszczególne elementy opisuj wyczerpująco, a zarazem zwięźle. Niech ten dokument będzie czytelny nie tylko dla ciebie, ale też dla innych. Pamiętaj o elastyczności – postaraj się uwzględnić, jak najwięcej czynników, które mogą wpłynąć, w tym negatywnie na twoją firmę, i spróbuj określić, jak będziesz na nie reagował.

I jeszcze jedna ważna rzecz. Jeśli chcesz starać się o dotację czy kredyt, dopilnuj, by twój biznesplan był zgodny z ewentualnymi wymogami instytucji finansującej – urzędu czy banku. Nie chcesz przecież, by twój pomysł został odrzucony z przyczyn formalnych.

Twój biznesplan powinien być obiektywny i wiarygodny. Bądź realistą.

Pamiętaj o celowości. W biznesplanie nie ma miejsca na myślenie życzeniowe.

Bądź konkretny. Analizuj i planuj w prosty, zrozumiały sposób.

Pisz przejrzyście. Każdy "rozdział" powinien być potraktowany zwięźle, ale wyczerpująco.

Zadbaj o elastyczność. Plan B na wypadek nieprzewidzianych sytuacji jest pożądany.

Starasz się o finansowanie? Dopasuj swój biznesplan do wymogów finansującego twój pomysł.

Co i komu chcesz sprzedawać?

Co konkretnie powinien zawierać biznesplan? Przede wszystkim szczegółowe informacje na temat twojej firmy. Opisz całe przedsięwzięcie, jego główne założenia i najważniejsze zadania, które pozwolą ci uruchomić działalność. Określ mocne strony twojego pomysłu i obszar, na jakim chcesz działać. Wskaż, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób. Zrób to w perspektywie pierwszego roku i najbliższych 2–5 lat. Pamiętaj, aby cele były mierzalne, np. "miesięcznie chcę obsługiwać x klientów".

Punkt drugi to opis produktu lub usługi. Określ dokładnie, co chcesz robić i dlaczego twoja oferta powinna się cieszyć zainteresowaniem klientów. Opisz, co ją wyróżnia i dlaczego klienci powinni wybrać twoją firmę, a nie konkurencję. Spróbuj przewidzieć popyt na oferowane przez ciebie produkty lub usługi. Opracuj politykę cenową – za ile chcesz sprzedawać i sprawdź, jak się to ma do cen konkurencji. Zaplanuj sprzedaż – co, w jakiej ilości, komu i za ile chcesz sprzedać np. w 6 miesięcy, rok czy dwa lata.

Kolejna ważna kwestia – klienci. Opisz swoją grupę docelową – do kogo chcesz dotrzeć z produktami/usługami (określ jej najważniejsze cechy: wiek, zarobki, zawód etc., a w przypadku firm – ich wielkość i profil działalności). Jakie są główne potrzeby i oczekiwania twoich odbiorców? Zapytaj o swój pomysł innych – co im się najbardziej podoba, a co wymaga zmiany, ile są gotowi zapłacić.

Następnie – konkurencja. Scharakteryzuj swoje otoczenie, rynkowe trendy i przyszłą konkurencję (mnóstwo przydatnych informacji, w tym ofertę czy opinie klientów znajdziesz w internecie). Sprawdź wielkość i możliwości rynku, na którym chcesz działać. Spróbuj przewidzieć jego przyszłość.

Twój biznesplan powinien też zawierać strategię marketingową, w tym konkretne działania marketingowe i promocyjne. Opisz, jak chcesz dotrzeć do odbiorców swoich działań.

Pamiętaj o kosztach

Ważny jest również opis twoich kompetencji (doświadczenie, umiejętności) oraz kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia tego rodzaju działalności. Jeśli czegoś ci brakuje, zaplanuj, jak i kiedy zdobędziesz nowe umiejętności, a także ile będzie cię to kosztowało. Sprawdź, czy twoja działalność wymaga posiadania certyfikatów lub licencji.

Kontrahenci i dostawcy. Określ, kto będzie twoim partnerem biznesowym, stwórz listę zaufanych dostawców (to mogą być platformy sprzedażowe, firmy kurierskie, hurtownie etc.). Zwróć uwagę na jakość oferowanych przez nich produktów czy usług i terminowość. Ustal, jak będziesz się komunikował z kontrahentami i klientami – stwórz swoje standardy.

Zrób analizę SWOT, a więc twoich mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń dla twojej działalności.

Policz koszty – przeanalizuj, ile pieniędzy będziesz potrzebował na uruchomienie i miesięczne funkcjonowanie biznesu oraz jakie uzyskasz przychody. W zależności od prowadzonej działalności kosztem może być zakup odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, wynajem lokalu i/lub magazynu, zbudowanie strony internetowej lub profilu w mediach społecznościowych czy działania reklamowe: druk wizytówek, ulotek. Koszty stałe to także składki ZUS, podatki czy prowadzenie księgowości. Wysokość przewidywanych przychodów podziel na źródło i czas, a kosztów na rodzaje i terminy płatności. Oszacuj zysk, odejmując od przychodów wszystkie koszty.

Koszty – co oczywiste – warto ograniczać. Możliwości jest dziś naprawdę sporo. Zaoszczędzić możesz chociażby na prowadzeniu firmowego konta. Konto firmowe za 0 zł bezterminowo ze wsparciem księgowych założysz (razem z firmą, co jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem) w mBanku.

Dużym wsparciem przy czuwaniu nad finansami firmy jest program mOrganizer. Wystawisz w nim faktury bez limitu, a system przypilnuje płatności, wysyłając przypomnienia do twoich klientów. Automatycznie łącząc faktury z płatnościami, sprawi też, że nie pominiesz żadnej płatności. Przygotuje za ciebie przelewy do zatwierdzenia i wygeneruje niezbędne dokumenty, m.in. zestawienia KPiR.

Określ źródła finansowania – czy będą to środki własne czy finansowanie zewnętrzne: kredyt, pożyczka lub dotacja. Sprawdź warunki finansowania i zaplanuj koszty związane ze spłatą kapitału.

Szeroką ofertę kredytową z atrakcyjnym oprocentowaniem ma mBank. W okresie promocyjnym można skorzystać z pożyczki dla firm z prowizją 0 zł i obniżoną marżą, a także Kredyt na start dla twojej firmy, kredyt obrotowy i w rachunku bieżącym oraz kredyty dla spółek do 500 tys. bez zabezpieczenia wekslowego.

Na koniec przygotuj prosty i czytelny harmonogram działań i punktów kontrolnych. Zaplanuj najważniejsze zadania, które zrealizujesz w określonym czasie, weryfikuj to, co już zrobiłeś. Planuj realnie, załóż dodatkowy czas na nieprzewidziane. Wskaż datę rozpoczęcia działalności.

Jeśli podczas przygotowania biznesplanu stwierdzisz, że możesz mieć problem z realizacją swojego pomysłu, nie rezygnuj. Przemyśl raz jeszcze wszystkie elementy i wprowadź zmiany w planie. I pamiętaj, dostrzeżenie ryzyka i znalezienie rozwiązania, to jedna z kluczowych kompetencji przedsiębiorcy.

Opisy przypadków, porównania, statystyki analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. ani inne podmioty z grupy Visa nie gwarantują kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmują także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

Płatna współpraca z markami mBank i Visa

Badanie rynku i konkurencji. Jak się do tego zabrać?

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z licznymi wyzwaniami i trudnymi decyzjami. Jednym z kluczowych elementów, które mogą zadecydować o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa, jest gruntowne zrozumienie zasad funkcjonowania rynku docelowego oraz sposobów działania konkurencji.

Płatna współpraca z markami mBank i Visa

Wielu początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że doskonale znają swoich potencjalnych klientów, ich preferencje i zwyczaje. Na tej podstawie podejmują pierwsze kroki w niezwykle konkurencyjnym świecie biznesu. Zanim jednak podejmie się jakiekolwiek działania, warto jest zrobić research rynku, zapoznać się z dostępnymi raportami, poznać opinię specjalistów i innych przedsiębiorców.

Wszystkie ruchy wykonywane z pozycji właściciela firmy powinny być bowiem poprzedzone rzetelną analizą dwóch obszarów kluczowych dla działalności każdego przedsiębiorstwa: rynku docelowego i działań konkurencji.

W kolejnych sekcjach artykułu weźmiemy na tapet każdy z tych obszarów i przedstawimy metody oraz narzędzia, dzięki którym nasze przedsiębiorstwo zdobędzie twarde i sprawdzone dane niezbędne do skutecznego działania na rynku.

Biznes nie lubi działać po omacku

Załóż firmę i konto za 0 zł

nota prawna

Sponsor
sprawdź

To nie jest oferta. Księgowi współpracujący z mBankiem należą do Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych i świadczą usługi zgodnie z „Regulaminem serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A.” oraz w zakresie rejestrowania działalności gospodarczej. Odpowiedzą na Twoje pytanie i otworzą konto firmowe. Infolinię obsługują księgowi z firmy CashDirector S.A. Infolinia jest bezpłatna i czynna codziennie w godz. 9:00-17:00. Koszt połączenia z infolinią jest zgodny z taryfą operatora. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za informacje przekazywane na infolinii księgowych. Informacje nie stanowią porady prawnej ani podatkowej. Więcej na mbank.pl/firma.

Promocja „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2”

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” są określone w Regulaminie rachunków dla firm, Regulaminie obsługi klientów, Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, Regulaminie kart debetowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. oraz Regulaminie Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” dostępnych na www.mBank.pl/jakzalozycfirme.

Promocja trwa od 7.11.2024 r. do 28.01.2025 r. włącznie i jest skierowana do osób fizycznych, które w dniu składania wniosku o otwarcie firmy nie prowadziły działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców z późn. zm., zwanych dalej Uczestnikami Promocji, które spełnią łącznie następujące warunki:

70. w okresie trwania promocji złożą wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej za pośrednictwem Banku wraz z wniosek o otwarcie rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard, na stronie internetowej www.mBank.pl lub na stronach naszych partnerów, w placówce mBanku lub mFinanse, na mLinii (+48 42 6300 800, 783 300 800), w Biurach Rachunkowych Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych będących przedstawicielami CashDirector, na stronach partnerów CashDirector wymienionych na stronie www.superksiegowa.pl, u konsultantów Biura Obsługi Klientów oraz u konsultantów serwisu Superksiegowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

71. w okresie trwania promocji podpiszą z Bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.

Z Promocji osoba o danym numerze PESEL może skorzystać tylko jeden raz.

Uczestnik Promocji, który spełni ww. warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard:

1. bezterminowe prowadzenie rachunku bieżącego za 0 zł,

2. bezterminowo - w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w PLN (ELIXIR) z rachunku bieżącego,

3. bezterminowo – w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii z rachunku bieżącego,

4. 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wybraną na wniosku promocyjnym o Rachunek bieżący. Do wyboru karty: Visa Business Debit, Mastercard Debit Business, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna,

5. pakiet mKsięgowość Komfort za 0 zł na okres 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o rachunek bieżący wybierze mOrganizer lub mKsięgowość Komfort.

Dodatkowo Uczestnik promocji otrzyma:

1. 500 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego zrobi nią transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę min. 1 000 złotych, które zostaną rozliczone i nie będą anulowane w danym miesiącu kalendarzowym,

2. 200 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego wykona przelew do ZUS z rachunku bieżącego.

Premie zostaną wypłacone do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym Uczestnik promocji spełnił warunki ich otrzymania.

Dla pozostałych usług, które nie wchodzą w zakres Promocji obowiązują opłaty i prowizje zgodne z naszą aktualną Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Warunki Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł – edycja 2” dotyczą tylko rachunku bieżącego objętego Promocją. Uczestnik promocji utraci te warunki, jeśli w trakcie trwania Promocji zawnioskuje o zmianę typu rachunku bieżącego lub o dodatkowe produkty np. kredyt w rachunku bieżącym, dopuszczalne saldo debetowe, zmianę taryfy rachunku bieżącego.

Oszczędność do 657 zł - kwota 657 zł netto możliwa do oszczędzenia w ciągu 3 miesięcy została wyliczona na podstawie Promocji „Otwórz firmę i konto za 0 zł - edycja 2” oraz Regulaminu serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A. Kwota wynika z niepobierania opłat za korzystanie z mKsięgowości Komfort (219 zł netto miesięcznie) przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy o prowadzenie Rachunku bieżącego (łącznie 657 zł).

Otwórz konto firmowe za 0 zł na zawsze

nota prawna

Sponsor
sprawdź

Promocja „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2”

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” są określone odpowiednio w Regulaminie rachunków dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie kart debetowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie Promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” dostępnych na www.mbank.pl/zeronazawsze.

Promocja „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” trwa od 7.11.2024 r. do 28.01.2025 r. włącznie i jest skierowana do przedsiębiorców, przez których rozumie się osoby fizyczne, które w dniu składania wniosku o otwarcie rachunku bieżącego prowadziły działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców (Dz.U.2024.236 t.j.), którzy osiągają przychody ze sprzedaży nie większe niż 10 000 000 zł w ciągu roku, zwanych dalej Uczestnikami promocji, którzy spełnią łącznie następujące warunki:

70. w okresie trwania promocji zawnioskują o otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego mBiznes Konto Standard, zwanego dalej rachunkiem bieżącym, na stronie internetowej www.mBank.pl lub na stronach naszych partnerów, w placówce mBanku lub mFinanse, na mLinii (+48 42 6300 800, 783 300 800), w biurach rachunkowych Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych będących przedstawicielami CashDirector, na stronach partnerów CashDirector wymienionych na stronie www.superksiegowa.pl, u konsultantów Biura Obsługi Klientów oraz u konsultantów serwisu Superksiegowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

71. w okresie trwania promocji podpiszą z bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.

Z promocji wyłączeni są przedsiębiorcy, którzy mają jakikolwiek rachunek w mBanku dla danego numeru NIP i już raz skorzystali z tej promocji.

Uczestnik promocji, który spełni powyższe warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes Standard:

1. bezterminowe prowadzenie rachunku bieżącego za 0 zł,

2. bezterminowo - w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w PLN (ELIXIR) z rachunku bieżącego,

3. bezterminowo – w każdym miesiącu pakiet 10 darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii z rachunku bieżącego,

4. 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wybraną na wniosku promocyjnym o rachunek bieżący. Do wyboru karty: Visa Business Debit, Mastercard Debit Business, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna,

5. pakiet mKsięgowość Komfort za 0 zł na okres 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o rachunek bieżący wybierze mOrganizer lub mKsięgowość Komfort.

Dodatkowo Uczestnik promocji otrzyma 200 zł jednorazowej premii za otwarcie rachunku bieżącego, jeśli na wniosku o otwarcie rachunku bieżącego wybierze kartę debetową: Visa Business Debit do rachunku bieżącego i w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego wykona przelew do ZUS z rachunku bieżącego. Premia zostanie wypłacona do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym Uczestnik promocji spełnił warunki jej otrzymania.

Dla pozostałych usług, które nie wchodzą w zakres promocji obowiązują opłaty i prowizje zgodne z naszą aktualną Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Warunki promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł – edycja 2” dotyczą tylko rachunku bieżącego objętego promocją. Uczestnik promocji utraci te warunki, jeśli w trakcie trwania promocji zawnioskuje o zmianę typu rachunku bieżącego lub o dodatkowe produkty np. kredyt w rachunku bieżącym, dopuszczalne saldo debetowe, zmianę taryfy rachunku bieżącego.

Oszczędność do 657 zł - kwota 657 zł netto możliwa do oszczędzenia w ciągu 3 miesięcy została wyliczona na podstawie Promocji „Otwórz konto firmowe za 0 zł - edycja 2” oraz Regulaminu serwisu CashDirector dostępnego w ramach systemu transakcyjnego mBank S.A. Kwota wynika z niepobierania opłat za korzystanie z mKsięgowości Komfort (219 zł netto miesięcznie) przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy o prowadzenie Rachunku bieżącego (łącznie 657 zł).

Analiza rynku docelowego i… grupy docelowej

Wiemy, wiemy – wcześniej nawet jednym słówkiem nie wspomnieliśmy o grupie docelowej. Jednak nie da się poruszyć kwestii rynku docelowego bez dokładnego opisania grupy docelowej.

Rynek docelowygrupa docelowa to dwa kluczowe pojęcia w strategii marketingowej, które często są używane zamiennie, jednak mają różne znaczenia i zastosowania. Zrozumienie tych różnic jest istotne dla skutecznego planowania działań marketingowych i sprzedażowych.

Rynek docelowy to szeroki segment rynku, do którego firma zamierza kierować swoje produkty lub usługi. Jest to grupa potencjalnych klientów, którzy mają wspólne cechy demograficzne, psychograficzne lub behawioralne i wykazują zainteresowanie ofertą firmy.

Z kolei grupa docelowa ma węższe znaczenie – to bardziej szczegółowa i precyzyjnie określona grupa osób w ramach rynku docelowego, do której kierowane są konkretne działania marketingowe.

Przykłady? Proszę bardzo! Firma produkująca odzież sportową może określić swój rynek docelowy jako wszystkich aktywnych fizycznie dorosłych w wieku 18-45 lat w Polsce. Jednak już grupa docelowa tej samej firmy w ramach wiosennej kampanii marketingowej może obejmować aktywne fizycznie kobiety w wieku 25-35 lat, mieszkające w dużych miastach, które regularnie uczestniczą w zajęciach fitness, np. pilates. Różnice bardzo dobrze obrazuje zamieszczona poniżej tabela.

Rynek docelowy a grupa docelowa

Cecha

Rynek docelowy

Grupa docelowa

Zakres

Szeroki

Węższy, bardziej szczegółowy

Segmentacja

Można podzielić na segmenty

Jeden z wielu segmentów

Planowanie

Długoterminowa strategia działania

Krótkoterminowe kampanie marketingowe

Działania marketingowe

Ogólne, szeroko zakrojone

Bardzo precyzyjne dostosowane do specyficznych potrzeb

Przykład

Aktywni fizycznie dorośli 18-45 lat

Kobiety 25-35 lat, regularnie uczestniczące w fitness

Skoro znamy już różnicę, to teraz przejdźmy do metod i narzędzi, dzięki którym jesteśmy w stanie określić zarówno rynek docelowy naszej firmy, jak i jej grupę docelową.

Pierwszym krokiem do ujęcia w bliżej określone ramy rynku docelowego jest analiza demograficzna. Można ją wykonać, korzystając z formularzy ankietowych, danych statystycznych (np. GUS, Eurostat) oraz bazy danych klientów z systemów CRM. W analizie demograficznej uwzględnia się takie czynniki jak wiek, płeć, dochody, wykształcenie, stan cywilny i miejsce zamieszkania.

Kolejnym krokiem jest analiza psychograficzna, która pozwala zrozumieć styl życia, wartości, zainteresowania oraz opinie i przekonania potencjalnych klientów. Dane te można zbierać za pomocą ankiet psychograficznych (w sieci dostępnych jest bardzo dużo darmowych narzędzi do tworzenia ankiet, z Google Forms na czele) oraz analizując ruch i aktywność w mediach społecznościowych.

Po zebraniu danych demograficznych i psychograficznych należy przeprowadzić segmentację rynku i wybór tego segmentu, do którego będziemy kierować konkretne działania marketingowe i sprzedażowe. W tym przypadku dobrze sprawdzają się badania fokusowe oraz wywiady pogłębione.

Pierwsze z wymienionych to moderowane dyskusje w małych grupach (6-12 osób), które mają na celu zrozumienie opinii, potrzeb i preferencji uczestników. Są stosowane do uzyskania bardzo szczegółowych informacji na temat rynku i klientów, koncepcji produktów i kampanii marketingowych. Natomiast wywiady pogłębione polegają na indywidualnych rozmowach z respondentami.

Obydwie metody są niestety kosztowne, czasochłonne i wymagają pewnego doświadczenia w aspekcie tworzenia listy tematów i pytań, które mają być omówione podczas wywiadu, natomiast pozyskane dzięki nim dane mają wysoką wartość. Nie można przy tym popełnić błędów w doborze uczestników badania reprezentujących grupę docelową.

Analiza konkurencji – klucz do sukcesu w biznesie

Analiza działań konkurencji

O ile nie zakładasz start-upu, który wprowadza na rynek absolutnie innowacyjną (i przy okazji opatentowaną) technologię, jakiej świat do tej pory jeszcze nie widział – np. przełomowe zastosowanie AI – będziesz musiał liczyć się z obecnością i działaniami konkurencji.

Zresztą nawet w przytoczonym powyżej przykładzie po pewnym czasie konkurencja prędzej czy później się pojawi, o czym przekonali się twórcy pewnego bardzo popularnego ostatnio czatu wykorzystującego sztuczną inteligencję. Tak po prostu działa wolny rynek.

I tutaj doskonale sprawdza się stare porzekadło, według którego przyjaciół należy trzymać blisko, a wrogów jeszcze bliżej. Dobrze jest bowiem wiedzieć, jak na tle biznesowych adwersarzy prezentuje się własna oferta. Żeby jednak taką wiedzę posiąść, konieczna jest analiza konkurencji.

Pod tym hasłem kryje się cały szereg metod badawczych, które pozwalają zrozumieć pozycję naszej firmy w porównaniu do innych przedsiębiorstw, zidentyfikować mocne i słabe strony oraz opracowywać skuteczne strategie marketingowe. Każdy w końcu chce zgarnąć dla siebie jak największy kawałek tortu, prawda?

Cały proces przeprowadzania analizy konkurencji biznesowej podzielić można na dwa etapy.

1. Identyfikacja konkurencji

Podstawą jest zidentyfikowanie bezpośrednich i pośrednich konkurentów. Bezpośredni konkurenci oferują podobne produkty lub usługi, podczas gdy pośredni mogą zaspokajać te same potrzeby klientów, ale za pomocą innych rozwiązań.

Przykładem konkurencji bezpośredniej dla przytaczanego już przedsiębiorstwa produkującego odzież sportową może być marka o tym samym profilu (np. też produkująca obuwie sportowe), a konkurencję pośrednią stanowić będzie producent sprzętu rowerowego – przecież zamiast iść biegać czy ćwiczyć CrossFit w Twoim obuwiu, klient może wybrać zakup roweru.

Konkurencję pośrednią stanowią zatem wszystkie te podmioty, które oferują produkty i usługi mogące być alternatywą dla Twojej oferty. Często nie są to nawet konkurenci z tej samej branży. Obrazowo przedstawia to konkurencja pośrednia dla kanałów telewizyjnych, jaką z całą pewnością są media społecznościowe. W obu przypadkach walka toczy się o czas spędzony przed ekranem, jednak i nośnik informacji, i sama treść są skrajnie odmienne.

2. Zbieranie danych

Im więcej, tym lepiej. Informacje dotyczące produktów, usług, strategii marketingowych, cen, kanałów dystrybucji i wizerunku konkurencji są bezcenne. Nawet uważna analiza wpadek, które stały się udziałem innych firm, pozwoli ci uniknąć podobnych błędów w przyszłości lub poznać metody skutecznego zarządzania kryzysowego. Jak zbierać takie dane?

●     Przeglądaj strony internetowe konkurentów i analizuj treści, struktury i oferty produktów/usług. Może konkurencja ma bardziej transparentny wygląd strony?

●     Monitoruj media społecznościowe. W XXI wieku interakcja z klientami jest jednym z najważniejszych obszarów działania marek, a błędy popełnione w internecie nie znikają nigdy. Historia memów pełna jest nietrafionych odpowiedzi w social mediach.

●     Nie lekceważ opinii. Analiza recenzji i opinii na platformach takich jak Google Reviews, Yelp czy Amazon, gdzie użytkownicy pozwalają sobie na szczere wyznania, to bardzo cenne źródło informacji o działaniach konkurencji.

●     Targi i konferencje branżowe. Bierz czynny udział w eventach, nawiązuj kontakty, rozmawiaj, wymieniaj doświadczenia. Biznes to wciąż głównie relacje z innymi ludźmi – warto o tym pamiętać.

●     Używaj odpowiednich narzędzi. Twoja pozycja w najpopularniejszej na świecie przeglądarce ma znaczenie – fundamentalne znaczenie. Nie wahaj się inwestować w programy pomagające budować właściwą strukturę Twojej witryny w sieci i monitorujące ruch użytkowników. Wiele z popularnych programów SEO, z Ahrefsem na czele, umożliwia nawet śledzenie, na jakie frazy kluczowe, których nie posiadamy sami, pozycjonuje się konkurencja.

●     Wykonaj analizę SWOT – kto powiedział, że poczciwa teoria marketingowa odchodzi do lamusa? Mocne i Słabe strony, Szanse i Zagrożenia. Dwa ostatnie elementy analizy SWOT odnoszą się bezpośrednio do otoczenia konkurencyjnego firmy.

Następnym krokiem jest oczywiście wyciąganie wniosków z zebranych danych i wdrażanie ich w życie. To już jednak zakres funkcjonowania firmy, który wykracza poza obszary badania rynku i konkurencji.

Możemy zostać na chwilę przy zarządzaniu biznesem, które łatwe nie jest u samych podstaw. Zresztą to niedopowiedzenie – otwieranie i kierowanie przedsiębiorstwem to nie lada wyzwanie. Na świeżo upieczonego biznesmena lub bizneswoman czekają liczne pułapki. Podatki, ZUS, fakturowanie, księgowość. Pomoc doświadczonych doradców jest na wagę złota.

Tylko skąd takich wziąć? Cóż, w zasadzie tylko czekają na nasz telefon. Na przykład w mBanku. Prężnie działa tam infolinia doradcy korporacyjnego, która pomaga przedsiębiorcom w:

●     codziennych kwestiach związanych z obsługą rachunku,

●     udzielaniu odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi systemów bankowości elektronicznej,

●     składaniu wniosków i realizacji zleceń,

●     przeprowadzaniu operacji gotówkowych,

●     przyjmowaniu reklamacji.

Specjaliści mBanku asystują także w samym procesie zakładania działalności gospodarczej. Wystarczy wypełnić jeden wniosek na stronie mBanku, by jednocześnie zarejestrować swoją firmę w CEiDG oraz założyć darmowe konto firmowe z kartą Visa Business. Wygodnie i szybko.

Na koniec warto dodać, że prawidłowe określenie rynku i grupy docelowej, precyzyjne wskazanie bezpośredniej i pośredniej konkurencji, czy też posiadanie nawet najlepszego doradztwa nie gwarantuje jeszcze sukcesu, ale za to brak tych działań z całą pewnością przybliży każde przedsiębiorstwo do porażki. Biznes lubi wiedzę, a wiedza lubi biznes.

Opisy przypadków, porównania, statystyki analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. ani inne podmioty z grupy Visa nie gwarantują kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmują także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

Płatna współpraca z markami mBank i Visa